O ΝΑΟΣ ΣΑΟΛΙΝ
Ο Ναός Σαολίν (少林寺Shàolín Sì) είναι πιθανότατα ένας από τους διασημότερους βουδιστικούς ναούς στον κόσμο, όχι μόνο λόγω των 1500 χρόνων ιστορίας του και τους Μαχητές Μοναχούς (武僧), αλλά κι επειδή είναι το λίκνο της Κινεζικής Διδασκαλίας Τσαν (Πινγίν: chán; κινέζικα: 禅], κληροδότημα του Πατριάρχη Μπόντι Ντάρμα (菩提達摩), των Πολεμικών Τεχνών (武], που είναι γνωστές σαν Σαολίν Κουνγκ Φου (少林功夫) και τα Ιατρικά Μυστικά (医), τα αποκαλούμενα «Οι 3 Θησαυροί του Σαολίν» (少林三宝). Το αρχαίο Μοναστήρι είναι τοποθετημένο στα όμορφα βουνά Σονγκ, 8 μίλια μακριά από τη πόλη της Ντενγκ φενγκ και περίπου 50 μίλια νοτιοδυτικά της πόλης του Τζενγκ Τζόου, πρωτεύουσας της επαρχίας Χονάν ( 河南省).
Φιλοσοφία και καταγωγή του "Τσαν" 禅 (Zen)
Ο όρος Τσαν 禅 (Chán) είναι η συντόμευση του 禅那 (Chán Nà), με την οποία είχε αρχικά αποδοθεί στα κινεζικά η ινδική έκφραση τιάνα (Dhyāna) που μεταφράζεται ως "κατάσταση διαλογισμού". Ο ευρύτερα διαδεδομένος όρος είναι Ζεν, που είναι η απόδοση του Τσαν στα Ιαπωνικά. Ο δάσκαλος Μποντιντάρμα (Bōdhidharma) ή Που Τι Τα Μο 菩提达摩 (Pú tí dá mó) στα κινεζικά εισήγαγε τον Βουδισμού Τσαν.
Ως αποτέλεσμα των διδασκαλιών κατά σειρά, του 2ου πατριάρχη Χούι Κο 慧可 (Huìkě) (487 - 593), 3ου πατριάρχη Σεν Τσαν 僧璨 (Sēngcàn, έζησε ως το 606), 4ου πατριάρχη Τάο Σιν 道信 (Dàoxìn, 580 - 651) , 5ου Πατριάρχη 弘忍 (Hóngrěn, 601 - 674) και 6ου Πατριάρχη Χούϊ Νένγκ 慧能 (Huìnéng, 638-713), η παράδοση του Τσαν έγινε τελικά το μεγαλύτερο βουδιστικό σχολείο στην Κίνα. Ο Μποντιντάρμα έγινε ο πρώτος Πατριάρχης του Τσαν Βουδισμού και ο ναός Σαολίν έγινε παγκοσμίως γνωστός ως η προέλευση του Βουδισμού Τσαν.
Κινέζοι αρχαίοι ιστορικοί επισημαίνουν πως οι τρεις θρησκείες , Κομφουκισμός, Βουδισμός και ο Ταοϊσμός συνυπήρξαν αρμονικά στα ίδια βουνά". Μαθητές από διαφορετικές θρησκείες και σοφοί από διαφορετικές θρησκευτικές αρχές ερμηνεύουν , αναπτύσσουν και ανταλλάσουν τις θεωρίες μεταξύ τους για να φτάσουν στον ίδιο στόχο, την αρετή, τη σοφία και την αρμονία. Το βουνό Σουνγκ είναι συμβολισμός ενός μοναδικού φαινομένου σχετικά με τις σχέσεις μεταξύ των θρησκειών της Κίνας.
Διαλογισμός "Τσαν", 坐禅
Ο διαλογισμός είναι η πρακτική και το ανώτατο μέσο νοητικής άσκησης ελέγχου της αναπνοής μέσω της κίνησης ή της ακινησίας . Διαλογισμός Τσαν 禅 (Chán) θεωρείτε φυσικά κάθε είδους δραστηριότητα της καθημερινής μας ζωής όπως άσκηση, περπάτημα, εργασία, φαγητό, ξεκούραση κ.α.
Παρόλαυτα ο διαλογισμός, Τσούο Τσαν 坐禅 (Zuò Chán) ή καθιστικός διαλογισμός, είναι η παραδοσιακή τεχνική διαλογισμού των μοναχών Σαολίν, η οδός προς την πνευματική ατραξία και ηρεμία. Πρέπει να αναφέρουμε ότι ο διαλογισμός είναι η εστίαση ελέγχου της αναπνοής και ταυτόχρονα το αντικείμενο που επιτρέπει στο ανθρώπινο σώμα να επιτύχει και να διατηρεί σταθερή τη ροή του Τσι 气 (Qì) "Ενέργεια".
Η αναπνοή είναι ο καταλύτης που βοηθάει τη ροή του Τσι σε κάθε ένα από τα πέντε - ζωτικής σημασίας - όργανα και που στη κινεζική αποκαλούνται Τσανγκ 脏 (Zàng) και είναι οι πνεύμονες, η καρδιά, οι νεφροί, η σπλήνα και το συκώτι, καθώς και στα δευτερεύοντα όργανα που στη κινεζική αποκαλούνται Φου 腑 (Fǔ )και είναι η χοληδόχος κύστη, το παχύ και το λεπτό έντερο, το στομάχι και η ουροδόχος κύστη. Μόλις το Τσι φτάσει στα ζωτικής σημασίας όργανα και η κυκλοφορία του σώματος αυξάνει και η συγκέντρωση κινείται προς την καρδιά. Αυτόματα οι παλμοί της καρδιάς χαμηλώνουν καθώς ο νους και το σώμα ηρεμούν. Μόλις το μυαλό και το σώμα ενωθούν το τσι μετακινείται αυτόματα προς το Σιά Νταν Τιέν 下丹田 (Xià dān tián) "Κατώτερο πεδίο ελιξιρίου", τρία εκατοστά κάτω από τον αφαλό.
Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι η καλλιέργεια του πνεύματος και η διαύγεια του μαθητή σε συνδιασμό με την απόκτηση ενός υγειή και δυνατού οργανισμού. Ο έλεγχος της αναπνοής σε καθημερινή εξάσκηση θα φέρει ένα νέο τρόπο ζωής και απίστευτης ενέργειας στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας.